Receive all updates via Facebook. Just Click the Like Button Below

Powered By Blogger Widgets

Wednesday, May 19, 2010

PJJ(Pulau Perhentian)




PJJ kali ini akan diadakan di pulau perhentian.Pulau Perhentian memang tujuan yang harus dikunjungi. Pulau ini terletak 21 km dari pinggir pantai Terengganu dan terbagi dua yaitu Pulau Perhentian Besar dan Pulau Perhentian Kecil. Pulau Perhentian yang diliputi hutan yang bersih, pohon kelapa, pantai yang putih dengan pasir yang halus dan dikelilingi air laut yang biru dan jernih merupakan tempat persinggahan nelayan.
Jeti Kuala Besut merupakan satu satu nya pintu masuk ke Pulau Perhentian. Perkhidmatan boat yang di sedia kan untuk ke pulau perhentian hanya ada pada 9.00 am dan 5.00 pm dan untuk balik ke jeti(Kuala Besut) jadual boat adalah hanya ada pada pukul 8.00 am, 12.00 pm dan 4.00 pm. Perjalanan dengan menggunakan bot laju hanya mengambil masa setengah jam untuk sampai ke pulau.

Kos dianggarkan untuk PJJ kali ini hanya RM230 ini termasuk lah makan untuk 3 kali sehari, tambang bot, chalet, dan juga snorkeling. Ahli komuniti di nasihatkan supaya membawa air minuman sendiri untuk mengelak sengala kesulitan. Jika ada sebarang masalah atau pertanyaan boleh lah hubungi setiausaha I PJJ(Daiy) dan juga setiausaha sulit(Che Pa. Jika ada masalah atau tidak puas hati kemudian hari harap di maaf kan.

No comments: